ניהול תזרים מזומנים

כיצד מנהלים תזרים מזומנים נכון, מהם היתרונות של ניהול תזרים מזומנים? מאילו טעויות כדאי להימנע ועל מה רצוי להקפיד על מנת שניהול תזרים המזומנים יהיה יעיל? על אלו ועוד במאמר הבא.

מהו תזרים מזומנים

תזרים מזומנים הוא זרם התקבולים והתשלומים של העסק או החברה. ניהול תזרים מזומנים מאפשר לבעל העסק להיות בפיקוח מתמיד על הכסף הנזיל שעומד לרשות החברה ברגע נתון, וכן על הצפי לחודשים הקרובים.

יתרונותיו של ניהול תזרים מזומנים נכון

ניהול נכון של עסק מחייב את בעל החברה להיות בשליטה על מקורות המימון שלו ולהכיר אותם היטב. במציאות בה עסקאות משולמות בצ'קים דחויים ובתשלומים, הצורך לבצע מעקב רצוף אחרי זרימת המזומנים גובר. כדי שחברה תוכל להתרחב, לבצע עסקאות ולהשקיע בפיתוח, על בעל העסק לוודא שקיים כסף מזומן העומד לרשותו. ניהול תזרים מזומנים מאפשר לבעל העסק לדעת בכל רגע נתון מה סכום הכסף העומד לרשות העסק, וכן מה עומד להיות מצב תזרים המזומנים בעתיד הקרוב והיערך למצב של גרעון תזרימי עתידי במועד.
ניהול תזרים מזומנים מאפשר לך, כבעל עסק, לקבל תמונה ברורה של מצבך הפיננסי, לזהות נקודות תורפה ולשפר את מצב העסק. בהתנהלות מול הבנקים, דיווח מפורט ועדכני של מצב תזרים המזומנים של העסק ייצור רושם אחראי ואמין, ויאפשר לבנק להאמין בעסק וללכת לקראתך יותר .

מאילו דברים כדאי להימנע

 תזרים מזומנים עוסק בעובדות ובירידה לפרטים ולא בהנחות כלליות. זאת אומרת, שאם ברצונך להפיק תזרים מזומנים טוב, אין להסתפק בהשערות ובהערכות כלליות, אלא למפות בצורה מדוקדקת כל הוצאה וכל הכנסה ולגזור מהם את תחזית התקבולים והתשלומים הצפויים.
 במצב בו ביצעת עסקאות מוצלחות, אך התשלום בגינם דחוי , ייווצר מצב של חוסר תזרימי בעסק שיש להיערך אליו במועד.
 יש להפקיד את ניהול תזרים המזומנים בידיו של אדם שהינו בעל הכשרה מתאימה, ניהול כושל של תזרים המזומנים ייצור בעיות פיננסיות חמורות.
 לעולם אל תפתיע את הבנקאי שלך, כבר אמרנו ש"הפתעות" מתאימות לימי הולדת ומסיבות, דאג לעדכן מידית את הבנקאי של על צפי אפשרי בחריגה מהמסגרת הבנקאית.

טיפים שישפרו את ניהול תזרים המזומנים

ניהול תזרים מזומנים מצריך מערכת הנהלת חשבונות מדויקת ומסודרת . לכן, הצמד למשימה אדם מקצועי, שיהיה בעל הידע הדרוש ושיהיה מחויב למשימה.
במידה ואין ברשות הארגון אדם מתאים ומקצועי שינהל את תזרים המזומנים , מומלץ לפנות לחברה חיצונית שתנהל עבור העסק את תזרים המזומנים השוטף, ותהיה הגורם המקשר מול המערכת הבנקאית וכך ליהנות מיתרונות של עבודה עם מומחה.
יש להקפיד שתהיה לך אפשרות להתעדכן מכל מקום ובכל זמן בכל מה שקשור לתזרים המזומנים. שתף את הבנק בצפי התזרים, בעיקר אם יש נקודות בעתיד בהן נראה שהמצב יהיה קצת יותר קשה. כך תבסס שיתוף פעולה פורה עם הבנק.

לסיכום

התנהלות פיננסית בריאה מחייבת ניהול נכון של תזרים מזומנים. ניהול תזרים מזומנים יאפשר לך, בעל העסק, להיות עם אצבע על הדופק בנוגע למצבו הפיננסי של העסק בכל רגע. כתוצאה מכך תוכל לתכנן השקעות ועסקאות בצורה חכמה, יעילה ואחראית. תוכל גם להתנהל בצורה מכובדת ומעוררת אמון מול הבנק, ותוכל להימנע מהלוואות מיותרות. ניהול נכון של תזרים המזומנים יאפשר לעסק שלך להגיע ליציבות ולשגשוג.

אנחנו בהולמנ'ס נהול פיננסי יד ביד, נשמח לעמוד לרשותכם עם האצבע על הדופק כדי לדאוג ליציבות הפיננסית שלכם בעסק. צרו אתנו קשר עוד היום לקביעת פגישת הכרות.