איגום מחלקות כספים

חלק ניכר משיפור ההתנהלות וההתייעלות בחברות גדולות וחברות ציבוריות בעלות חברות בנות וחברות קשורות טמון במבנה הארגוני הנכון של מערך הכספים בארגון. יותר ויותר חברות קיבלו החלטה נכונה לעבור ממערך מחלקת כספים העובד באופן עצמאי, למערך ניהול כספים הנמצא במטה ומתווה מדיניות אחת אחידה ושיטתית. מבנה זה יוצר סטנדרטיזציה בכל החברות הקשורות, משפר את כלי הבקרה בארגון, יוצר התמקצעות וגורם להתייעלות כלכלית ופונקציונלית. במאמר זה נסביר לכם על תהליך האיגום.

מהו איגום מחלקת כספים?

המושג "איגום", משמעו, יצירה של מאגר משותף של משאבים למטרה מוגדרת. תהליך איגום קיים בחברות עסקיות, בפרט בחברות בעלות חברות בנות וחברות קשורות. האיגום נפוץ ומתאים מאוד ליישום במחלקות הכספים, הנהלת החשבונות  והמחלקה הכלכלית. המשמעות הישירה היא שמספר חברות בת יכולות ליצור מאגר משותף של הכספים או של מחלקת הנהלת החשבונות שלהן, ובכך לשפר את ההתנהלות שלהן בצורה ניכרת.

איגום מחלקת הכספים או הנהלת החשבונות של חברות מאפשר ניהול כולל ופשוט יותר של המשאבים. האיגום יוצר סטנדרטיזציה, החברה פועלת במערכת מרכזית אחת שמאגדת בתוכה את כל ההיבטים הפיננסיים של חברות הבת. בדרך זו, יכולות החברות ליצור שליטה ובקרה טובים יותר של הפעילות הפיננסית בחברות הקשורות.

כדי לבצע את השינוי במחלקת הכספים נדרשת מיומנות והבנה מעמיקה של איש כספים שמכיר את תהליכי הנה"ח והכספים על בוריה. נדרש ניסיון רב בלווי והטמעת תהליכי שינוי חוצי ארגון. תהליך השינוי דורש תשומת לב ניהולית ומשאבי ניהול רבים שעל פי רוב אינם קיימים בארגונים. ולכן קיימות חברות שמעדיפות לדחות את יישום השינוי למרות שהוא הכרחי ונכון. הפיתרון לכך הינה לפנות לגורם חיצוני למערכת בעל ניסיון רב בתהליכי שינוי המכיר היטב את מערכי הכספים והממשקים בארגון.

אז איך מתחילים?

איגום מחלקת כספים נראה עניין פשוט על הנייר, אך בפועל – מדובר במשימה שעלולה להיות מורכבת פי כמה. ההמלצה הברורה היא לא לעשות את זה לבד, אלא באמצעות חברות אשר מתמחות בכך. אנחנו בהולמנ'ס ניהול פיננסי יד ביד, נבצע אבחון כללי של העסק או העסקים, נבחן  מהם דפוסי הפעילות והמשאבים הקיימים בארגון, לאחר ביצוע האבחון והמדידות, יוגש אליכם דוח מצב קיים מול המלצות אפשריות לשינויי. וביחד אתכם נסייע ונעזור לקבל החלטה נכונה על צורת האיגום המתאימה ביותר עבורכם.

תכנון האיגום צריך להיעשות בקפידה, תוך מתן תשומת לב למספר שאלות: מה יאוחד ומה לא? החל ממתי יחול השינוי? מי יהיה הגורם שירכז תחתיו את המשאבים בסדר החדש? וכן הלאה. מענה נכון על השאלות יבטיח הליך מהיר, נוח ויעיל, שיביא לכך שהתהליך יוגדר כהצלחה.

בכל מקרה, צריך לזכור תמיד שביצוע נכון של האיגום מהווה צעד משמעותי בדרך לשיפור ההתנהלות של חברות בת, כמו גם של גורמים אחרים – צעד שמאפשר חיסכון כלכלי ניכר.

חברת הולמנ'ס ניהול פיננסי יד ביד תספק לכם כחלק מסל השירותים שהיא מספקת, ליווי מקצועי בתהליכי השינוי בארגון בפרט מחלקות הכספים.

לחברת הולמנ'ס ניהול פיננסי יד ביד, ניסיון עשיר בתחום.

אתם מוזמנים לפנות אלינו, ואנו נלווה אתכם לאורך הדרך ונצעיד את חברתכם קדימה!