פתיחת עסק חדש

אנשים רבים חולמים להקים עסק במו ידיהם ולטפח אותו עד אשר יגיע לגדולות. השאיפה למיצוי העצמי כמו גם האפשרות להגיע לרמת שכר גבוהה במיוחד הן שמניעות המוני אנשים לחלום על עסק משלהם. עם זאת, השלבים להקמת עסק אינם פשוטים כלל. מעבר למסכת הבירוקרטיה שצריך לעבור חשוב גם לחלק את התקציב באופן נכון, לתכנן את הפעילות העסקית, למצוא מקורות הכנסה ולהשקיע משאבים רבים עד שמתחילים להרוויח. אז כיצד תעשו זאת נכון? במאמר הבא נציין מספר טיפים ועצות שימושיות להקמת עסק חדש.

יש לי רעיון. הוא טוב?

זאת אחת השאלות הגורליות ביותר כאשר מתכוונים להקים עסק חדש – כיצד ניתן לדעת שהרעיון שעומד מאחוריו הוא מספיק טוב כדי להגיע לרמת הכנסה גבוהה? כדי לענות על השאלה הזו תידרשו לבצע סקר שוק מקיף ולבדוק את האופציות השונות שעומדות לרשות הציבור. חשוב לבדוק האם אתם מציעים מוצר חדש לגמרי או שאתם רוצים למכור שירותים שכבר קיימים, כמה עסקים באזור שלכם מציעים את אותם השירותים, האם יש לכם יתרונות מיוחדים על פניהם, מה רמת המחירים שהם מציעים וכמה אתם רוצים לגבות. כמו כן, חשוב לבצע סקר בקרב הציבור באותו האזור ולברר עמו מה השירותים שחסרים לו והאם הוא פתוח מבחינה תודעתית לקנייה בעסק חדש.

גיוס כספים – איך עושים את זה?

במידה והגעתם למסקנה שהרעיון שלכם הוא טוב ויכול להצליח, תהיו חייבים לגייס כספים על מנת להקים את העסק. בהנחה שאין לכם הון עצמי גבוה מספיק, יש שתי דרכים עיקריות לעשות זאת: הדרך הראשונה היא על ידי נטילת הלוואה אשר תספק לכם את הסכום ההתחלתי. חשוב לדעת שעל מנת לקבל הלוואה שכזו עליכם להגיע לבנק עם תכנית עסקית מסודרת אשר מביאה בחשבון את כל ההיבטים הדרושים. כמו כן, ניתן לבקש לקבל את ההלוואה מהקרן לסיוע לעסקים קטנים בערבות המדינה. הדרך השנייה לגיוס כסף הינה על ידי צירוף משקיעים חדשים אשר יהפכו לשותפים בעסק ויזכו ליהנות מהרווחים שלו.

כיצד מתכננים תקציב?

זהו החלק הקשה ביותר בהקמת עסק חדש – תכנון התקציב. כמה להשקיע בדמי השכירות? כמה לשלם על העיצוב? האם לנתב יותר משאבים לשיווק או אולי דווקא לשירות הלקוחות? ובכן, אין נוסחה מדויקת לכך כיוון שלכל עסק יש הוצאות וצרכים אחרים. כאשר מדובר בעסק חדש הופך תכנון התקציב לקשה עוד יותר כיוון שלא ניתן להעריך את הדברים על בסיס ניסיון העבר. על כן, חשוב לפרט את כל מקורות ההכנסה שאתם צופים – הלוואות, מכירות, מענקים וכן הלאה. לאחר מכן בדקו מהן ההוצאות הצפויות לכם – דמי שכירות, שיווק, ציוד וכן הלאה. גם אם בשנה הראשונה התקציב לא יהיה מדויק לחלוטין, חשוב מאוד לבנות אותו באופן מסודר על מנת לקיים בקרה תקציבית ולבחון היכן ישנן חריגות או אילו מקורות מכניסים לכם יותר כסף משציפיתם, כך שתוכלו לבצע שינויים בזמן אמת ולהיערך טוב יותר לתקציב הבא.

ליווי עסקי – לקבל הכוונה מהמומחים

ליווי עסקי הינו חלק חשוב מאוד בכל עסק חדש, במיוחד עבור כאלה שמדובר בעסק הראשון שלהם. חברת הולמנ'ס מספקת שירותים של ליווי עסקי ומבטיחה לכם ניסיון ארוך שנים בהקמת עסקים ובמיתוגם, כך שתוכל לעזור לכם במהלך חבלי הלידה והרבה לאחר מכן. זכרו כי בתור בעלי העסק אתם מערבים פן רגשי חזק מאוד אשר עלול לגרום לכם להשקיע במקומות שאינם נכונים, לא לשים לב לבעיות מסוימות ולפעול באופן שאינו מיטבי. לעומת זאת, יועץ עסקי של הולמנ'ס יוכל להסתכל על הדברים מזווית שונה ועתירת ניסיון וכך יסייע לכם לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור העסק שלכם.

צרו קשר עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!